انتقاد نماینده مجلس از عدم عقد قرارداد مستقیم کارگران
به گزارش کارمندنیوز ، سیدعلی محمد موسوی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری آییننامهای گفت: هیئت دولت در ۱۲ خردادماه ۱۳۸۷ طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی، عقد قرارداد مستقیم با کارگران را مصوب کرد اما اخیرا در ۳ بهمن ماه ۱۳۹۰ مصوبه دیگری داشت.
وی افزود: مرتبا هم رئیس جمهور و هم وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دم از قرارداد مستقیم کارگران میزنند ولی کسی این موضوع را پیگیری و اجرا نمیکند.
موسوی در بخش دیگری از سخنانش به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: پیش از اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی نشده بود، همه کارگران با هم بودند اما بنده نمیدانم که چرا اخیرا کارگران را از یکدیگر تفکیک و جدا کردهاند. وی ادامه داد: با تفکیکی که صورت گرفته، این کارگران سرگردان شدند و این اقدام، کار دستی نبوده و انتظار داریم هیئت دولت در این زمینه تجدیدنظر کند.
نماینده مبارکه در خانه ملت بر همین اساس متذکر شد: در حال حاضر عدهای از کارگران قرارداد مستقیم شدند اما با برخی از کارگران قرارداد مستقیم نبستند.
سیدعلی محمد موسوی در پایان با طرح این سؤال که چه کسی از طرف دولت بر عقد قرارداد مستقیم با کارگران نظارت میکند؟ گفت: زمانی که کارگران مراجعه میکنند، از آنان تعهد میگیرند که حق ندارند قرارداد مستقیم ببندند. اینجا این سؤال پیش میآید که اگر کارگران حق ندارند که قرارداد مستقیم شوند، چرا تعهد میگیرند و اگر حق دارند، چرا انجام نمیدهند؟
وی افزود: مرتبا هم رئیس جمهور و هم وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دم از قرارداد مستقیم کارگران میزنند ولی کسی این موضوع را پیگیری و اجرا نمیکند.
موسوی در بخش دیگری از سخنانش به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: پیش از اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی نشده بود، همه کارگران با هم بودند اما بنده نمیدانم که چرا اخیرا کارگران را از یکدیگر تفکیک و جدا کردهاند. وی ادامه داد: با تفکیکی که صورت گرفته، این کارگران سرگردان شدند و این اقدام، کار دستی نبوده و انتظار داریم هیئت دولت در این زمینه تجدیدنظر کند.
نماینده مبارکه در خانه ملت بر همین اساس متذکر شد: در حال حاضر عدهای از کارگران قرارداد مستقیم شدند اما با برخی از کارگران قرارداد مستقیم نبستند.
سیدعلی محمد موسوی در پایان با طرح این سؤال که چه کسی از طرف دولت بر عقد قرارداد مستقیم با کارگران نظارت میکند؟ گفت: زمانی که کارگران مراجعه میکنند، از آنان تعهد میگیرند که حق ندارند قرارداد مستقیم ببندند. اینجا این سؤال پیش میآید که اگر کارگران حق ندارند که قرارداد مستقیم شوند، چرا تعهد میگیرند و اگر حق دارند، چرا انجام نمیدهند؟
+ نوشته شده در ۱۳۹۰/۱۲/۱۸ ساعت توسط مدیریت
|